GoDataDriven

Ambassador

GoDataDriven

‘Op de Big Data Expo zorgen we ervoor dat je data science en data toepassingen echt ervaart’

GoDataDriven is al sinds de start ambassadeur van Big Data Expo. De voornaamste reden om zich in te zetten voor de verdere ontwikkeling van de beurs is kennisdeling. “We zien dat organisaties vaak zelf het wiel proberen uit te vinden als het aankomt op de ontwikkeling van waardevolle AI-toepassingen”, vertelt Walter van der Scheer, Chief Marketing bij het consultancybedrijf dat zich bezighoudt met big data infrastructuur, data-engineering en data science oplossingen: “Wij vinden het belangrijk dat data professionals elkaar kunnen inspireren en van elkaar leren. Daarvoor is de Big Data Expo een goed platform.”

In de afgelopen jaren zijn de data-budgetten van veel organisaties verschoven van pure innovatie naar projecten die iets moeten opleveren. Logisch, vindt Van der Scheer. “Een aantal jaar geleden was de beschikbaarheid technologie vaak een uitdaging, data scientists moesten veel tooling zelf ontwikkelen. Een ontwikkeling als cloud heeft ervoor gezorgd dat de nieuwste innovaties in een razendsnel tempo beschikbaar komen voor ontwikkelaars. Hetzelfde geldt voor data: deze is steeds vaker beschikbaar voor toepassingen. De uitdaging bij het realiseren van waarde zit hem vaak in het schaalbaar maken van een data-toepassing en het laten landen van deze toepassingen binnen de organisatie.”

Voor dit laatste introduceerde GoDataDriven aan het begin van 2019 de Analytics Translator rol in Nederland. De Analytics Translator slaat de brug tussen de data-teams en de rest van de organisatie. Al direct vanaf het begin gaan Analytics Translators aan de slag met de organisatie om toepassingen aan te wijzen en deze te vertalen naar data-projecten. https://www.youtube.com/watch?v=rPwjFtOZ0b0

Op de aankomende BDE verzorgt GoDataDriven de invulling van Lezingenzaal 1 op woensdag 18 september, met diverse praktijkverhalen en bijvoorbeeld een presentatie over AI Maturity Levels: een indicator van de volwassenheid van je organisaties als het aankomt op de inzet van AI.

Maar zoals we gewend zijn van GoDataDriven kunnen we nog veel meer verwachten. Naast de realisatie van de vijfde editie van Data Survey, nemen BDE en GoDataDriven tijdens de beurs ook diverse talkshows op, zijn er samen met De Dataloog podcast-opnames, en tekent GoDataDriven samen met Amazon WebServices voor de organisatie van een heuse Deep Racer competitie.

Resultaten Data Survey
Voor de vijfde maal voert GoDataDriven dit jaar samen met Big Data Expo en Computable het internationale onderzoek Data Survey uit. Met ruim 1300 deelnemers in 2018 is dit het grootste internationale onderzoek naar de inzet van data en AI. “Visie, ondersteuning vanuit de directie en de ontwikkeling van kennis; dat waren in 2018 volgens de deelnemers aan de survey de drie belangrijkste pijlers voor succes met data. We verwachten dat organisaties dit jaar de focus verleggen naar de realisatie van waarde uit AI-toepassingen”, vertelt Van der Scheer.

Talkshow
Op de beurs nemen Big Data Expo en GoDataDriven onder de noemer Studio Data ook talkshows op met keynote-sprekers en andere prominente betrokkenen aan de beurs. Deze talkshows komen direct ook beschikbaar op de beurs en online. 

DeepRacer Competitie met Amazon Web Services
Samen met Amazon Web Services verzorgt GoDataDriven op de Big Data Expo de organisatie van een DeepRacer competitie. De DeepRacer is een zelfrijdende modelauto van AWS, die je traint met behulp van een reinforcement learning model. Op BDE ligt er een track klaar waarop de bezoekers hun kunde kunnen etaleren.