Is data your first crush or last love? Hoe je een langdurige en gelukkige relatie met data opbouwt.

14:45 - 15:15

This is a 2022 presentation

Een langdurige en gelukkige relatie met data. Welke organisatie wil dat nou niet? Veel organisaties kennen het fantastische gevoel van de eerste successen met data al. Dat is die echte ‘first crush’, waarin wordt bewezen dat data toegevoegde waarde kan leveren.

Hoewel een eerste verliefdheid vaak grote indruk maakt, kan het positieve gevoel snel weer verdwijnen. En dat is jammer, want de échte liefde ontstaat pas op langere termijn. Wanneer de mooie momenten, maar ook relatiecrises elkaar gaan afwisselen. Dan ontstaat de kans om de data volledig te leren kennen, het de organisatie te laten versterken en het optimale eruit te halen.

Bij Independer is data al jarenlang één van de belangrijkste drijvers van het succes. Wij weten dat lange termijn succes niet zomaar ontstaat, niet vanzelfsprekend is en je echt moet investeren in een goed fundament. En net als bij elke relatie waren er uiteraard ook ups en downs.

Toch is het door de jaren heen gelukt om een innige relatie met data op te bouwen. In deze presentatie delen wij onze goed bewaarde geheimen graag met het grotere publiek.

  • Theme
    Digital Innovation & datadriven enterprises

    Digital Innovation is misschien wel dé manier waarop retailers succesvol kunnen zijn en blijven in een veranderend winkellandschap vol consumenten die zich steeds minder voorspelbaar lijken te gedragen. Retailers proberen in toenemende mate winkelervaringen te personaliseren. Data-analyse is daarbij één van de hulpmiddelen. Investeren in IT, sturen op data en toewerken naar een hoge NPS hoort hierbij. Tijdens de Big Data Expo zijn bedrijven en leveranciers aanwezig die kunnen helpen bij het uitrollen van een strategie of systeem dan wel het aan elkaar knopen van IT-tools die leiden tot betere interactie met klanten in winkels of via webshop.