Digitale Communicatie tussen Wal en Schip

WED 13:30 - 14:00

This is a 2019 presentation

Information Builders

International Car Operators (ICO) is wereldleider in voertuigtransport, opererend vanuit de haven van Zeebrugge. ICO verwerkt 2.6 miljoen voertuigen per jaar via een vloot van 3.000 schepen. Eén van de belangrijkste transportroutes van en naar het Verenigd Koninkrijk loopt via Zeebrugge, waar men zich dus nadrukkelijk voorbereid op BREXIT. Om de verwachte administratieve last het hoofd te bieden, is (digitale) communicatie cruciaal. Vertraging van de fysieke stroom heeft grote (economische) gevolgen. Vanuit deze gedachte is een nieuw initiatief ontstaan; RX/Seaport’s BREXIT Gateway. Alain Guillemyn (GM, CIO) vertelt hoe de grote hoeveelheid logistieke processen efficiënt verlopen door slim toepassen van digitale communicatie, zowel intern als met trading partners.

 

  • Theme
    Digital Innovation & datadriven enterprises

    Digital Innovation is misschien wel dé manier waarop retailers succesvol kunnen zijn en blijven in een veranderend winkellandschap vol consumenten die zich steeds minder voorspelbaar lijken te gedragen. Retailers proberen in toenemende mate winkelervaringen te personaliseren. Data-analyse is daarbij één van de hulpmiddelen. Investeren in IT, sturen op data en toewerken naar een hoge NPS hoort hierbij. Tijdens de Big Data Expo zijn bedrijven en leveranciers aanwezig die kunnen helpen bij het uitrollen van een strategie of systeem dan wel het aan elkaar knopen van IT-tools die leiden tot betere interactie met klanten in winkels of via webshop.

    Visitor target group
    De strategie en visie bepalen

    Deze lezing gaat in op het resultaat van de data analyse. Er wordt uitgelegd wat er is geanalyseerd en wat dit heeft opgeleverd? Hierbij wordt de diepte ingegaan en worden er inzichten, resultaten, advies en strategieën op hoog niveau gedeeld.

    Deze lezing is bedoeld voor bezoekers die: de strategie en visie bepalen, zoals o.a.; CEO's, CIO's en directeuren.