3 Lessen van Albert Heijn bij het organiseren van klantimpact met Data Science

WED 16:00 - 16:30

This is a 2019 presentation

Xebia Data

Iedere dag vijf miljoen gevulde bordjes; dat is de impact van Albert Heijn op Nederland. Hierin speelt Data Science een cruciale rol. Klanten willen persoonlijke aanbiedingen en de schappen moeten altijd gevuld zijn. De afgelopen jaren hebben we bij Albert Heijn een reis gemaakt om een effectieve Data Science organisatie neer te zetten. In ons verhaal nemen we je mee in de keuzes die we hebben gemaakt en de leerervaringen die we hieruit trekken.

Deze lezing wordt mogelijk gemaakt door GoDataDriven.

  • Theme
    Data Science

    De impact van Data Science op onze business is enorm. Het ontsluiten van gestructureerde en ongestructureerde data door (zelf)lerende modellen vindt toepassing binnen allerlei bedrijven. Het oplossen van grote vraagstukken zoals: 'Hoe kan ik mijn klanten persoonlijker benadrukken met onze e-mailcampagnes?' of 'Kunnen we de hoeveleheid fraudegevallen bij aanvragen terugdringen?' gaat steeds sneller en effectiever door het gebruik van deze voorspellende toepassingen. Data Science helpt om continue waardevolle resultaten te behalen en te innoveren.

    Visitor target group
    Verantwoordelijk zijn voor een data team

    Deze lezing gaat concreet in op de techniek en het gebruik van data. Er wordt uitgelegd hoe bepaalde dingen aangepakt en wat daarvoor gebruikt is. Hierbij gaat de spreker de diepte in en geeft deze specifieke feiten, inzichten, advies en tactieken op hoog niveau.

    Deze lezing is bedoeld voor bezoekers die: verantwoordelijk zijn voor een data team, zoals o.a.; manager data science en product owner.