3 Lessen van Albert Heijn bij het organiseren van klantimpact met Data Science

WOE 16:00 - 16:30

Lezingenzaal 1

GoDataDriven

Iedere dag vijf miljoen gevulde bordjes; dat is de impact van Albert Heijn op Nederland. Hierin speelt Data Science een cruciale rol. Klanten willen persoonlijke aanbiedingen en de schappen moeten altijd gevuld zijn. De afgelopen jaren hebben we bij Albert Heijn een reis gemaakt om een effectieve Data Science organisatie neer te zetten. In ons verhaal nemen we je mee in de keuzes die we hebben gemaakt en de leerervaringen die we hieruit trekken.

Deze lezing wordt mogelijk gemaakt door GoDataDriven.

  • Thema
    Data Science

    Organisaties beschikken al over extreem veel data. De grote uitdaging zit erin om met de beschikbare data waarde toe te voegen aan een proces of klanttraject. Data science is daarvoor uitstekend geschikt. Finance en het voorspellen van consumentenbehoeften zijn twee gebieden waarop data science effectief is toe te passen. De investering loont sowieso, want beschikt een organisatie over meer inzicht, dan zijn ook slimmere keuzes te maken. Het thema data science neemt precies hierom een steeds prominentere rol in tijdens de Big Data Expo.

    Bezoekersdoelgroep
    Verantwoordelijk zijn voor een data team

    Deze lezing gaat concreet in op de techniek en het gebruik van data. Er wordt uitgelegd hoe bepaalde dingen aangepakt en wat daarvoor gebruikt is. Hierbij gaat de spreker de diepte in en geeft deze specifieke feiten, inzichten, advies en tactieken op hoog niveau.

    Deze lezing is bedoeld voor bezoekers die: verantwoordelijk zijn voor een data team, zoals o.a.; manager data science en product owner.