Adform Case Study - Tackling AdTech’s Big Data Challenges

WED 16:15 - 16:45

This is a 2022 presentation

Vertica

There are few industries that generate larger data volumes than in AdTech. To enable advertisers and media owners to optimize their strategies, Adform’s AdTech platform handles 5 million transaction requests each second, generating 60 billion daily events, and creating more than 30 TB of new data every day. The AdTech leader relies on Vertica to process more than 500,000 requests daily, with a response time of less than 0.5s for 95% of ad-hoc analytics requests. Join this session to learn how you can prepare for a future of massive data volume growth for analytics and understand Adform’s future plans to accommodate even more growth.

  • Theme
    Analytics

    Het is niet nieuw als we zeggen dat ieder bedrijf beschikt over een enorme bulk aan informatie. Om waarde te kunnen creëren aan data dient het proces van ontdekken, interpreteren en communiceren van significante patronen doorlopen te worden. Het zijn de organisaties die erin slagen om gebruikers op diverse niveaus deze data te laten analyseren die hun kansen grijpen. Begrijpelijke analysetools zorgen voor begrip tussen de ene en de andere medewerker, ongeacht het niveau. Maar vermoedelijk nog belangrijker: de juiste analyse leidt tot slimme campagnes en bevlogen medewerkers, zaken die gericht zijn in te zetten voor het behouden van klanten.