Auteur: Big Data Expo

MagnaVersum ambassadeur van Big Data Expo

Met trots mogen we MagnaVersum toevoegen als ambassadeur van de Big Data Expo! MagnaVersum bestaat uit twee specialisaties: BI & Analytics en IntelliTech. BI & Analytics richt zich op, data verzamelen en analyseren om voorspellingen te maken en te herkennen. IntelliTech creëert data vanuit door hun ontwikkelde (mobiele of web) apps, die ze inzetten om objecten te herkennen en marketingcampagnes te ondersteunen. Vanuit data gedreven marketing ontstaan hierdoor nieuwe inzichten in consumentengedrag en daarmee verscherpte marketingcampagnes.

Het doel van BDE: kennis delen
We spraken met Angelika Klidas, Chief Business Officer bij MagnaVersum BI & Analytics. Het állerleukste aan haar vakgebied vindt Klidas het delen van kennis met anderen. Als we je vertellen dat ze ook docente is aan de Hogeschool van Amsterdam, valt alles op zijn plek. Klidas: ”De Big Data Expo zie ik eigenlijk als een grote kans om kennis te delen. Kennis is als liefde, door het te delen vermenigvuldig je! Dat zit niet alleen in mij, maar ook in al mijn collega’s, dat zit in ons DNA.”

“Met MagnaVersum doen we eigenlijk alles op het gebied van data, van A tot Z, van advies tot analyse. Met IntelliTech zoeken we datagedreven marketing oplossingen. Dit kan het creëren van interactie en klantbinding zijn maar ook anti counterfeiting  – het tegengaan van vervalsing – zijn. De verbindende factor tussen de units zit vaak in data. Hiervoor is onze andere tak BI & Analytics opgericht. Deze analyseert data vanuit apps op smartphone of tablet en geeft hiermee werkelijk nieuwe inzichten in consumentengedrag en namaakproducten.”

Leren omgaan met data
Data verzamelen is één ding. Maar wat gebeurt er dan uiteindelijk met deze data? Voor veel bedrijven is dit de grootste uitdaging. Ook Klidas beaamt dit: “Zo komen we weer terug op kennis delen. Het blijft de rode draad in dit verhaal. Gebruikers moeten vaak leren hoe ze data moeten interpreteren en ermee te werken. Dat laatste stapje – er mee werken – is belangrijk en wordt vaak vergeten. We zien vaak dat dit de moeilijkste stap is voor organisaties en daar helpen we graag bij. De gebruikers van dashboards moet je wegwijs maken in de wondere wereld van data.”

Ga in gesprek
Angelika Klidas was als bezoeker aanwezig op de eerste editie van Big Data Expo. Daar ontdekte ze de kracht van deze beurs en de relevantie voor MagnaVersum. Vanaf de 2e editie zijn ze dan ook al standhouder. Dit jaar kunnen ze met trots het ambassadeurschap uitdragen. Dit doen ze door middel van presentaties van succescases. Zowel MagnaVersum als Klidas staan open voor contact met andere standhouders en bezoekers. “Ik help anderen graag om de juiste focus op data en analytics te krijgen. Mijn persoonlijke doel is om BI & Analytics meer op de strategische agenda te zetten bij bedrijven. Analytics is niet zomaar een dingetje wat je moet doen omdat anderen het ook doen. Je moet de waarde ervan in leren zien. Als ik daarmee kan helpen is dat supergaaf! De Big Data Expo is de allerleukste beurs in de Benelux over data. Iedereen vindt wel een interessante lezing of bedrijf met informatie die ze meenemen naar huis.”

“De leukste beurs van Nederland. Ik zie het eigenlijk als een grote kans om kennis te delen. Dat zit in ons DNA. Kennis is als liefde, door het te delen vermenigvuldig je! Dat zit in ons allemaal.”

MagnaVersum Interview Exposant

Reactie toevoegen