Data science and experimentation at Booking.com: a data-driven approach to solving customer needs

DON 10:30 - 11:00

Lezingenzaal 6

It took 30 years before evidence based medicine became the standard. How long will it take before businesses will use the same rigor for making business decisions?
 
At Booking.com we have experienced what a data driven organisation means for creating business impact. And what looks it like, when experimentation is part of the culture.
During this session we will share our experiences and learnings on how data science and experimentation go hand in go (most of the times…...)
 

  • Thema
    Data Science

    Organisaties beschikken al over extreem veel data. De grote uitdaging zit erin om met de beschikbare data waarde toe te voegen aan een proces of klanttraject. Data science is daarvoor uitstekend geschikt. Finance en het voorspellen van consumentenbehoeften zijn twee gebieden waarop data science effectief is toe te passen. De investering loont sowieso, want beschikt een organisatie over meer inzicht, dan zijn ook slimmere keuzes te maken. Het thema data science neemt precies hierom een steeds prominentere rol in tijdens de Big Data Expo.