Hoe organiseer je een succesvol centraal Data Science team

WOE 10:30 - 11:00

Lezingenzaal 4

Pon is actief in de mobiliteitsindustrie en is één van de grootste familiebedrijven in Nederland, o.a. bekend door merken zoals Volkswagen, Porsche, Gazelle, Continental en Caterpillar. Het Pon Datalab is een centraal Data Science team binnen Pon, werkend voor alle 90 Pon bedrijven wereldwijd. Ze zijn binnen 2,5 jaar gegroeid van 3 naar 13 FTE en kunnen de interne vraag bijna niet aan.

Wat maakt de opzet van dit Data Science team een succes? Wat is de balans tussen innovatie en projecten leveren? Hoe zit het de Ops-kant van Data Science?

Ralf geeft onder andere antwoord op deze vragen, vertelt over het succes van een centraal Datalab en de weg er naartoe. Hij zal het hebben over het belang van een eigen strategie en de lessons-learned tijdens de jaren. Het Datalab levert liever 12 projecten in 3 maanden, dan 3 projecten in 12 maanden. Aan de hand van pragmatische voorbeelden zal deze succesformule voor iedereen begrijpelijk worden.

  • Thema
    Data Science

    Organisaties beschikken al over extreem veel data. De grote uitdaging zit erin om met de beschikbare data waarde toe te voegen aan een proces of klanttraject. Data science is daarvoor uitstekend geschikt. Finance en het voorspellen van consumentenbehoeften zijn twee gebieden waarop data science effectief is toe te passen. De investering loont sowieso, want beschikt een organisatie over meer inzicht, dan zijn ook slimmere keuzes te maken. Het thema data science neemt precies hierom een steeds prominentere rol in tijdens de Big Data Expo.

    Bezoekersdoelgroep
    De strategie en visie bepalen

    Deze lezing gaat in op het resultaat van de data analyse. Er wordt uitgelegd wat er is geanalyseerd en wat dit heeft opgeleverd? Hierbij wordt de diepte ingegaan en worden er inzichten, resultaten, advies en strategieën op hoog niveau gedeeld.

    Deze lezing is bedoeld voor bezoekers die: de strategie en visie bepalen, zoals o.a.; CEO's, CIO's en directeuren.