Vertaling van data verzamelen naar toepassing in de praktijk bij HEMA

DON 12:00 - 12:45

Keynote

Al 95 jaar is HEMA een toonaangevende retailer in Nederland en de landen om ons heen. Om door al die jaren heen relevant te blijven heeft HEMA zich telkens opnieuw doorontwikkeling. De afgelopen jaren heeft HEMA een transitie naar een data gedreven organisatie doorgaan. De klantervaring staat hier in centraal. Om de klant ook echt centraal te kunnen zetten heeft HEMA zich moeten aanpassen. Want een nieuwe visie vergt ook veranderingen in de keuze voor welke data je gaat vastleggen, organisatie van de teams en keuze voor technologie. In deze keynote krijg je een kijkje achter de schermen in deze veranderingen aan de hand van 5 data use cases en de impact op de klantervaring.

 

  • Thema
    Data Science

    Organisaties beschikken al over extreem veel data. De grote uitdaging zit erin om met de beschikbare data waarde toe te voegen aan een proces of klanttraject. Data science is daarvoor uitstekend geschikt. Finance en het voorspellen van consumentenbehoeften zijn twee gebieden waarop data science effectief is toe te passen. De investering loont sowieso, want beschikt een organisatie over meer inzicht, dan zijn ook slimmere keuzes te maken. Het thema data science neemt precies hierom een steeds prominentere rol in tijdens de Big Data Expo.