How is SPAR unlocking business value through Advanced Data Analytics?

WOE 13:30 - 14:30

Dit is een presentatie van 2022

Alteryx | Trifacta

SPAR is the world’s largest voluntary food retail chain, founded in The Netherlands in 1932 and now comprises over 13,600 stores in 48 countries around the world. To stay updated on trends, market conditions and product performance, SPAR analyzes data shared by their retailers. This session will cover how by using Designer cloud powered by Trifacta, SPAR is able to turn data challenges into a competitive advantage for their business.

Learn how SPAR are:
•Unleashing hidden opportunities through a data-driven approach.
•Building a Data Lake as a single solution to turn data bottlenecks into opportunities.
•Benefiting by using Prescriptive & Predictive Analytics in the retail domain.

Wil jij deze en meer inspirerende lezingen volgen? Meld je gratis aan voor de Big Data Expo op 14 & 15 september 2022 in Jaarbeurs Utrecht.

  • Thema
    Analytics

    Het is niet nieuw als we zeggen dat ieder bedrijf beschikt over een enorme bulk aan informatie. Om waarde te kunnen creëren aan data dient het proces van ontdekken, interpreteren en communiceren van significante patronen doorlopen te worden. Het zijn de organisaties die erin slagen om gebruikers op diverse niveaus deze data te laten analyseren die hun kansen grijpen. Begrijpelijke analysetools zorgen voor begrip tussen de ene en de andere medewerker, ongeacht het niveau. Maar vermoedelijk nog belangrijker: de juiste analyse leidt tot slimme campagnes en bevlogen medewerkers, zaken die gericht zijn in te zetten voor het behouden van klanten.